Pixul e mai bun decât un laptop, dar doar într-un anumit moment
Multe școli și universități permit accesul la curs cu un laptop pentru luat notițe, dar astea nu înseamnă că este o idee bună.
Posesorii de tablete și laptopuri au tendința naturală să creadă că digitizarea notițelor într-o sală de curs este o idee inspirată. În definitiv, îți este mult mai ușor să le editezi după aceea, să le dai mai departe sau să le compari cu ale unui coleg. Un nou studiu ne arată însă că degeaba ești mai rapid la a lua notițe pe laptop, deoarece reții mai puține informații.
O analiză detaliată pe marginea acestui subiect a fost realizată de cercetătorii de la Universitatea Princeton și Universitatea California din Statele Unite. La scurt timp după, studiul a fost preluat de The New York Times și a făcut înconjurul lumii. Ideea de bază a fost una cât se poate de simplă. După un curs, studenții au fost supuși unui test standard de evaluare a cunoștințelor.
În urma evaluării, concluzia a fost una foarte clară. Studenții care folosesc laptopuri pentru notițe la curs, rețin un volum mult mai mic de informații decât cei care folosesc un pix și o hârtie. Deși cei care apelează la tehnologie pentru a-și salva suportul de curs sunt mai eficienți în a tasta majoritatea informațiilor expuse de profesor, în minte rămân mult mai puține lucruri pe marginea subiectului expus. În schimb, o persoană care scrie de mână este mai atentă. Încearcă să fie mai succintă în redactarea notițelor, dar efortul de sintetizare a informațiilor este benefic.
Cu alte cuvinte, degeaba ai învățat să scrii foarte repede la tastatură, deoarece informațiile pe care le auzi și le tastezi instant, aproape că nu mai trec prin creier pentru a fi procesate. Pentru ca situația să fie și mai gravă, un alt studiu realizat de cercetătorii de la Universitățile York și McMaster a relevat faptul că nivelul de distrageri când stai cu laptopul în față la curs este semnificativ mai mare. Cei mai mulți studenți utilizatori de computer au simțit nevoia să caute ceva pe internet în timpul orei de curs care nu avea nici o legătură cu ceea ce se preda.